Zmagnetyzowany Rihno/Predator Part 1


Już jakiś czas temu zostałem poproszony  o przedstawienie w jaki sposób "magnesuje"  moje modele pojazdów. Dzisiaj chciałbym to pokazać na przykładzie Rihno z możliwością złożenia jako Predatora.
Cała operacja jest banalnie prosta, jedyne czego będziemy potrzebować to:
-klej Cyjanoakrylowy
-magnesy neodymowe(średnica 3-5 mm)
-plasticard(grubość2-3mm)
-wiertła(średnica3-5mm)
-wiertarka akumulatorowa bądź ręczna
-nożyk
-liniał/linijka metalowa
-pisak
-model Rihno
-sponsony oraz wieżyczka do Predatora






Jeżeli już zbierzemy potrzebne komponenty zabieramy się do pracy.
Ja zacząłem od włazu górnego. Wyciąłem podłużną prostokątną poprzeczkę z grubego plasticardu nawiercając ja w po środku. Następnie umieściłem magnes. Następnie nakleiłem magnesy na właz oraz podstawę wieżyczki. Ważne jest, aby magnesy kleić jednakowo, tzn w jednakowym kierunku polaryzacji. Inaczej zamiast się trzymać w kupie będą wręcz przeciwnie odskakiwać. Nie zapominamy oczywiście o zmagnetyzowaniu wieżyczki. W otworze wklejamy poprzeczkę z plasticardu i w niej umieszczamy magnes. W tym konkretnym przypadku użyłem doskonale do tego celu nadającego się fragmentu wypraski po modelach .











Teraz przyszła kolej na otwory ana sponsony. Do oryginalnych włazach do Rihno należy dokleić odpowiednie dystanse i dopiero na nie dokleić magnesy, ja wykorzystałem do tego celu te cylindryczne elementy z wyprasek po modelu. Następnie w otworach na włazy wklejamy magnesy pamiętając o polaryzacji.

 Sponsony przygotowujemy podobnie jak włazy. Nawiercamy odpowiedni otworek i w nim umieszczamy magnes. W tym momencie etap konwersji jest  właściwie zakończony. Ja jeszcze dodałem kilka smaczków nadających pojazdowi klimat Kosmicznych Wilków. W Drugiej części artykułu pokażę jak wygląda pomalowany i wykończony model. Tymczasem żegnam się.
Logan



















Brak komentarzy: