Schemat klasyczny stosowany masowo w V Edycji w moim przypadku przestał się sprawdzać. Po prostu nijak szło mi tym grać. Jak dobrze pamiętacie opierał się on głównie na Rune Priestach z Grey Hunterami w Rhiniosach i Long Fangach. Wszystko w jak największej ilości rzecz jasna. Kiedyś Rhino mogł oberwać kilkanaście razy w trakcie gry i doczekać jej końca z kilkoma efektami Crew Shaken czy Crew Stunned. Dziś niestety trzeba mieć gigantyczne szczęście, żeby bezpiecznie dostarczyły załogę w wyznaczone miejsce. Naprawdę sam Wielki Leman Russ musi nad Wami czuwać, żeby przetrwały one dłużej niż 2 tury, a w szczególności, gdy mamy do czynienia z Necronami. Nie mówię, że już na nich nie gram, w dalszym ciągu jest to podstawowy trzon rozpiski jednak potrzebują oni odpowiedniego supportu. Same Fangi jednak im tego nie zapewniają. Takim oto sposobem zaczęły się moje eksperymenty rozpiskowe. S
Wolf Priest (190pts)Acute Senses, Counter-attack, Fearless, Independent Character, Oath of WarCrozius Arcanum, Fang of Morkai, Melta Bombs (5pts), Warlord (*), Wolf Amulet, Wolftooth Necklace (10pts)-
Power Armour (65pts)Combi Plasma (10pts), Frag & Krak Grenades, Runic Armour (20pts)-
Bike (35pts)Twin-linked Bolter
-
-
Saga of the Hunter (10pts)Saga of the Hunter (Oath: Attack unseen, Outflank, Stealth)
-
-
Swiftclaw Biker Pack (230pts)Acute Senses, And They Shall Know No Fear, Berserk Charge, Counter-attack, Headstrong-
Swiftclaw Attack Bike (40pts)Bolt Pistol, Close Combat Weapon, Frag & Krak Grenades, Multi-melta (10pts), Power Armour-
Space Marine BikeTwin-linked Bolter
-
-
6x Swiftclaw Biker (190pts)5x Bolt Pistol, 5x Close Combat Weapon, 6x Frag & Krak Grenades, Plasma Gun (15pts), 6x Power Armour, Power Fist (25pts)-
6x Space Marine Bike6x Twin-linked Bolter
-
-
EDIT: Słuszna uwaga nie zauważyłem tego przypisu "Tylko piechota" :)
Następnie postanowiłem sprawdzić Land Speedery. i Musze powiedzieć, że te papierowe składaki są genialne. Niby pancerz 10 ale zawsze mamy tego covera na 5. Zresztą one z założenia są "jednostrzałowcami". Od teraz w każdej rozpisce mam przynajmniej dwa w szwadronie. W zasadzie mamy dwie najkorzystniejsze według mnie opcje uzbrojenia.
Pierwsza przeciwpiechotna, genialna na Tau, Necronów, czy Tyranidów :
Land Speeder Squadron (120pts)
- Land Speeder (60pts)Deep StrikeHeavy Flamer, Heavy Flamer (10pts)
- Land Speeder (60pts)Deep StrikeHeavy Flamer, Heavy Flamer (10pts)
-
Land Speeder Squadron (140pts)
-
Land Speeder (70pts)
Deep StrikeHeavy Flamer (10pts), Multi-melta (10pts)
-
Land Speeder (70pts)
Deep StrikeHeavy Flamer (10pts), Multi-melta (10pts)
-
Land Speeder (70pts)
-
Wolf Guard Pack (43pts)
Acute Senses, And They Shall Know No Fear, Counter-attack, Pack Leaders
-
Power Armour (43pts)
Combi Melta (5pts), Frag & Krak Grenades, On foot, Power Armour, Power Fist (20pts)
-
Power Armour (43pts)
-
Wolf Scouts (125pts) (Faq 1.2)
Mark of the Wulfen (15pts)
-
5x Wolf Scout (110pts)
Acute Senses, And They Shall Know No Fear, Behind Enemy Lines, Counter-attack, Infiltrate, Move Through Cover, Scout4x Bolt Pistol, 5x Bolter, 5x Frag & Krak Grenades, 5x Melta Bombs (25pts), Meltagun (10pts), 5x Scout Armour
-
5x Wolf Scout (110pts)
Pozostała jeszcze jedna ciekawa opcja jaka przyszła mi do głowy. Jak zdążyliście zauważyć strasznie upodobałem sobie jedną z sag którą jest Saga of the Hunter. Za 10 punktów jest to naprawdę kozacka opcja która daje niewiarygodnie dużo możliwości. Takim sposobem powstał w mojej głowie jeszcze jeden sprytny plan. Otóż kupujemy sobie taki 10 osobowy skład Grey Hunterów. Pełen wypas, wypas po pachy wręcz. Wsadzamy tam dwie melty, sztandar, power fist, wulfena, Wolf Priesta w runicznym pancerzu. Wolf Priest rzecz jasna z wyżej wspomnianą sagą. Taką rodzinkę wsadzamy do Land Raidera Redemeera i wjeżdzamy z flanki.
-
Wolf Priest (145pts)
Acute Senses, Counter-attack, Fearless, Independent Character, Oath of WarCrozius Arcanum, Fang of Morkai, Melta Bombs (5pts), Wolf Amulet, Wolftooth Necklace (10pts)
-
Power Armour (20pts)
Bolt Pistol, Frag & Krak Grenades, Runic Armour (20pts)
-
Saga of the Hunter (10pts)
Saga of the Hunter (Oath: Attack unseen, Outflank, Stealth)
-
Power Armour (20pts)
-
Grey Hunters Pack (205pts)
Mark of the Wulfen (15pts), Wolf Standard (10pts)
-
10x Grey Hunter (180pts)
Acute Senses, And They Shall Know No Fear, Counter-attack10x Bolt Pistol, 8x Bolter, 10x Close Combat Weapon, 10x Frag & Krak Grenades, Meltagun (5pts), Meltagun, 10x Power Armour, Power Fist (25pts)
-
10x Grey Hunter (180pts)
-
Land Raider Redeemer (250pts)
Assault Vehicle, Power of the Machine Spirit2x Flamestorm Cannons, Frag Assault Launchers, Multi-melta (10pts), Searchlight, Smoke Launcher, Twin-linked Assault Cannon
Na koniec podsumowując wszystkie te eksperymenty stwierdziłem, że bezwzględnie w każdej mojej rozpisce będą się znajdować Zwiadowcy i Land Speedery. Są stosunkowo niedrodzy a potrafią napsuć krwi. Strasznie upodobałem sobie jednostki flankujące jak już zapewne zauważyliście. Ostatnia opcja z Landraiderem była by genialna, gdyby mniej kosztowała. Pewnie można zastąpić Landka Rhinosem i wsadzić do niego 9 GH z Wolf Priestem. Jednak wtedy nie mamy dwóch melt. Tutaj z pomocą przychodzi pewien ciekawy wybór z sekcji HQ-Bran Redmaw. Jako model wydany przez FW zawsze mi się podobał. Jest po prostu esencja Wilczego klimatu, jednakże jego statystykami nie interesowałem się zbytnio. Raz dlatego, że to jest bohater imienny których nie zwykłem używać ze względu na koszta a dwa jest to byt Forge World'owy czyli jego statystyki i zasady nie są zbyt rozpowszechnione. Jednak ostatnio natknąłem się na ciekawy wpis na moim ulubionym obcojęzycznym blogu taktujący właśnie o Branie Czerwonopyskim. Zaciekawiony zacząłem szukać dalej i natknąłem się na ten artykuł. Po lekturze stwierdziłem, że Bran Redmaw jest kimś kogo od dawien dawna szukałem. Ma statystyki Wilczego Lorda, ciekawy ekwipunek i dwie bardzo interesujące zasady. Pierwsza daje dowolnemu oddziałowi Grey Hunterów zasadę Behind Enemy Line. No lepiej trafić nie mogłem! Druga Curse of the Redmaw pozwala mu zmienić się w przerażającego Wulfena. Który jest traci zasadę And They Shall no no Fear i dostaje Acute Senses i Counter-Attack Monstrous Creature, Fleet, Eternal Warrior, Feel No Pain, Furious Charge, Fearless. Jego statystyki również ulegają modyfikacji na skutek czego mamy WS7, BS-, S6, T6, W3, I6, A5, Ld8, Sv - . Jak widzimy tracimy Save'a oraz Inv'a. Nie mamy też Rendingu jak w przypadku normalnego Wulfena. Cóż nie można mieć wszystkiego ;) było by za dobrze. Cała ta przemiana zależy od rzutu kością. Tak więc na 6+ zmieniamy się w turze 2, 5+ w turze 3, 4+ w turze 4, 3+ w turze 3. Ponadto dostajemy modyfikator +1 z każdy oddział będący w zwarciu w danej turze. Dla mnie po prostu bomba! Z Wami się żegnam a sam biorę się za konwersję...
Pozdrawiam Logan
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz