Space Wolves Verenable Dreadnought oczami Logana

Tym razem otworzyliśmy z Brawurowym Generałem pudełko nowego wilczego dreadnoughta, co ukazało się oczom Logana zobaczcie sami...
Pozdrawiam Logan








White Dwarf Issue 29 oczami Logana

Witajcie! Tym razem wraz z Brawurowym Generałem ponownie dobraliśmy się do White Dwarfa, nie pozostawiając na nim suchej nitki. Co z tego wynikło? Co zobaczyliśmy w środku? Zobaczcie sami....
Pozdrawiam Logan





Fenrisian Themed Battleboard by Logan


Witam! Dziś chciałbym przedstawić kolejny stół do mojej kolekcji. Tym razem jest to coś w stylu fenrisiańskim. Ochota na wykonanie tego projektu naszła mnie jak zwykle spontanicznie z chwilą zapowiedzenia zestawu Storm Claw. Mimo, iż nie była to "nasza" reedycja gracze wilków czuli pismo nosem. Winter is comming!. Jak dzisiaj widzimy przypuszczenia się sprawdziły. Wena na takie wyzwania nachodzi mnie zawsze znienacka a, że miałem trochę wolnego czasu wręcz nie wypadało zmarnować takiej okazji. Stół jest pełnowymiarowym polem bitwy  6'x4' składany z dwóch elementów 3'x4', opartych na konstrukcji drewnianego stelaża. Łączenie wykonane zostało na zasadzie śrub. Jak widać teren jest niemodułowy. Chodzi tu między innymi o okop, rzekę/strumyk/etc. oraz bunkier. Wszystkie drzewka oraz górki można dowolnie ustawiać. Jest to specyficzne pole bitwy ponieważ zawiera mało elementów typu "block line of sight". Miła odskocznia od bitew na stole miejskim przypominającym bardziej Cities of Death niż pole bitwy. Stół został już gruntownie przetestowany podczas gry i sprawdził się wyśmienicie. W moim odczuciu jest mega klimatyczny i moje wilki na zimowych podstawkach prezentują się na nim genialnie! Za jakość zdjęć serdecznie przepraszam. To duży obiekt a ja niestety nie dysponuję jakimś super ultra sprzętem :). Mam nadzieje, że mi wybaczycie. 

Pozdrawiam Logan











Storm Wolf by Logan


Witam! Zgodnie z zapowiedzią do mojej małej kompanii Wilków dołącza nowy model. Uroczyście chciałbym Wam przedstawić nowy latacz zakonu Kosmicznych Wilczurów w wersji Storm Wolf. Jak widać przyjąłem oznaczenia Pierwszej Kompanii pod zwierzchnictwem Brana Czerwonopyskiego. Najprawdopodobniej jego rolą na polu bitwy będzie umożliwienie szybkiego desantu wielkiej watahy Szczeniaków, a potem to się zobaczy :D. Jak widać model został poddany programowi "Pimp My Fly". Działo Helfrost Destructor, które znajdowało się w ramce wykorzystałem, aby troszkę poprawić wygląd wnętrza pojazdu. Zdecydowałem się zmagnesować sponsony w opcjach H.bolter oraz M. melta. Jednakże teraz po przemyśleniu w tym modelu praktycznie bez sensu jest wykupywanie M. melt. Model jest za długi i praktycznie nigdy nie znajdziemy się w połowie zasięgu, a niestety melta najgroźniejsza jest właśnie na tym dystansie. Podsumowując troszkę szkoda tych 20 punktów, w moim mniemaniu rzecz jasna. W przyszłości planuję zakup drugiego takiego cacka. W duecie będą one przeze mnie wystawiane jedynie na większe punkty, zdecydowanie powyżej granicy 2k. Głównie z powodu swojego kosztu punktowego, 215 ptk. może nie wydawać się jakąś ogromną liczbą, jednakże warto zaznaczyć, że warto coś tam do środka przysłowiowo "wsadzić". Najlepiej jak by to były właśnie Szczeniaki, bo szesnaście "capa" piechotą nie chodzi :). Jeżeli macie jakieś pytania chętnie odpowiem. Zapraszam również do odwiedzania mojego kanału na YT, na którym będę się starał wraz z Brawurowym Generałem regularnie wrzucać recenzje nowych produktów oraz cotygodniowych White Dwarfów. Tymczasem zapraszam do obejrzenia galerii...
Pozdrawiam Logan





















Space Wolves 7th edition Codex

Witam! Dzisiejszy wpis chciałbym w całości poświęcić omówieniu nowego kodeksu do Kosmicznych Wilków. Z początku planowałem nagrać o tym film. Po kilku próbach doszedłem do wniosku, że nie dam rady wszystkiego upchnąć w tych 20-25 minutach. Po prostu za dużo się zmieniło. Dlatego zdecydowałem się tym razem na post w klasycznym stylu. A więc zaczynamy...
Podręcznik na pierwszy rzut oka wygląda rewelacyjnie. Mam rzecz jasna na myśli aspekty wizualno-estetyczne. Pod tym względem Genialny Wydawca rzadko kiedy wypada kiepsko. Gruba okładka, 104 strony w kolorze, świetne zdjęcia i po prostu fenomenalne artworki. Jednym słowem moim zdaniem książka wygląda elegancko. Ekskluzywnie mógłbym wręcz powiedzieć.
Wygląd wyglądem, ale nie o to tu przecież w zasadzie chodzi. Książka ma służyć przede wszystkim do gry, w związku z czym zasady w niej zawarte najbardziej nas interesują, a w zasadzie zmiany jakim uległy w stosunku po poprzedniej edycji. Tak więc co się pozmieniało...?
Począwszy od samej konstrukcji książki, która nie ukrywając różni się od poprzedniczki widzimy, że  fluff do jednostek oraz koszta punktowe z możliwymi do wykupienia opcjami zostały "scalone". Poprzednio mieliśmy najpierw fluff plus ewentualne zasady specjalne a następnie część z kosztami punktowymi. Moim zdaniem jest to niewątpliwie zmiana na lepsze. Książka zdaje się być bardziej przejrzysta i uporządkowana. Zanim zapoznamy się z jakimikolwiek modelami została nam stworzona cała strona którą osobiście zacząłem nazywać "zbrojownią". Jest to zestawienie w jednym miejscu możliwych do wykupienia opcji podzielonych na kategorie. Następnie mamy prezentacje modeli i tutaj zacznie się główna część tego wpisu. ...

Jednakże zanim zacznę opisywać poszczególne zmiany chciałbym powiedzieć, że najgorsze obawy się sprawdziły... Nowy kodeks nie zawiera Mark of Wulfen... Nigdzie....Auuuuuuuuuuuu!

Jednostki



Wolf Lord - droższy o 5 punktów za to dostał z bazy Belt of Russ co daje mu inva na 4+ co w efekcie czyni go tańszym w stosunku do poprzednika. Wilczki tańsze o 2 ptk Thunder Wolf droższy o 5 ptk. Może wykupić relikty o których wspomnę później. Poza tym reszta chyba pozostaje bez zmian na pierwszy rzut oka.

Ragnar- tańszy o 50 ptk! Insane Bravardo teraz obliguje do przyjmowania a najlepiej wyzywania na challenge zamiast k3 ataków dla unitu przy szarży. Incredible Reflex to teraz przerzut nieudanego save'a zamiast 4++ którego i tak mamy od Belt of Russ. Unit z Ragnarem ma Furious Charge. Jego lodowe ostrze to teraz +1S AP3 Rending MasterCrafted-brzmi fajnie.

Harald Deathwolf -  nowa opcja Hq w kodeksie 190 ptk za Lorda 6 kompanii SW. Dosiada ThunderWolfa. Jest niewrażliwy na moce z dyscypliny Piromancja. w podstawie Storm Shield, Forst Axe, B Pistol, Granaty i P.Armour. Posiada zasadę Outflank(flankujące Thunderwolfy? brzmi fajnie) Opcja do wykupienia to dwa wilczki..

Canis - koszt bez zmian. Nie ma już zasady zamieniającej jego liczby ataków na sumę jednostek które go otoczyły. W zamian ma zasadę Rampage, co według mnie jest dobrym dealem. Zasada Born of Wolves pozwala po szarży wilkom z oddziału Canica przerzucić nieudane Hity.

Runek - Tańszy!!! teraz za lvl1 płacimy 60 pkt, +1lvl kosztuje 25 ptk. Dla mnie bomba. Moce generuje z Biomancji Demonologii Wróżenia lub nowej wilczej dyscypliny Tempestas. ma dostęp do Reliktów moze wykupić kaptur psioniczny. Jego Broń runiczna daje zasadę Adamentium Will. Zbropję termosa ma za 25 ptk. czyli 5 ptk drożej. Motorek tańszy o 15 ptk. To będzie podstawa w nowych rozpiskach siódmoedycyjnych.

Njal - Tańszy! 65 ptk w dół czyli kosmiczna promocja :D. Pancerz termosa teraz ma za free! na psionikę z wilczej dyscypliny ma jeden przerzut na turę(ekstra!). Jego laska oprócz Adamentium Will daje przerzut na Deny the Witch. Jego kruk to teraz broń strzelecka assult k6 S3 zamiast k3 hitów w walce z tą samą siłą. Rzecz jasna to Psyker lvl3.

Wolf Priest - 10 punków w górę za to daje unitowi FnP 6+ (nareszcie!)nadal daje unitowi  Preffered enemy na wybrany typ unitu. Ma dostęp do reliktów. Generalnie mam dobre przeczucia co do niego :D.

Urlik -35pkt w dół! Jego maska daje w zasiegu 12 cali zasadę Stubborn. Ponadto jego przysięga Slayer's Oath daje w zasięgu 6 cali Preffered Enemy (bez dopisku na co, więc chyba na wszystko)

Battle Leader - 20 ptk w dół. Ma dostęp do reliktów! Wilk Gromów 5 ptk droższy.

Bjorn - 50 ptk w dół Helfrost cannon za free, laser to teraz dopłata jedynie 5 ptk. Daje +1 do Przejęcia inicjatywy. Stracił zasadę Living Relict. Moim zdaniem nadal niegrywalny :)

Blood Claws -  czarny konik tej edycji. 12 ptk za model. za 10 ptk możemy awansować jednego jegomościa na sierżanta, który ma dostęp do zbrojowni, oraz zbroi termosa za 15 ptk. Bronie specjalne podrożały o 5 ptk, czyli flamer nie jest już za free. Dwie specjalne bronie na 15 osobowy team.  Dostali Storm Woolfa jako Dedicated Transport. reszta bez zmian.

Lukas - 60 ptk w dół! W challengu obniża WS o 3  nie zajmuje slota w FOC'u. liderka oddziału w ktorym jest Lukas nigdy nie moze wzrosnąc powyżej 8. Po zabiciu go w challengu obaj gracze rolują k6 jezeli gracz SW wygra schodzą oba modele(świetna zasada :P). Za te punkty to szkoda nie brać!

Grey Hunterzy - tańsi o 1 ptk ale stracili dodatkowy CC. Mogą go odzyskać za 2 ptk. w efekcie czego stają się drożsi o 1 ptk w stosunku do poprzednio edycyjnych kolegów. Tym razem sztandar jest wg mnie bardziej użyteczny. Zamiast przerzutów 1 w danej turze raz na grę teraz zawsze daje +1 atak w zasięgu 6'  i przerzuty morele w zasięgu 12'(mega!!) jednakże podrożał o 10 ptk. Na każde 5 modeli jedna broń specjalna. Można upgradować jednego GH do sierżanta podobnie jak u szczeniaków. Również Storm Wolf jako DT.

Iron Priest -  5 ptk w górę. Nadal może naprawiać na 5+ bonusy od Serwitorów takie same. Teraz serwitorów może mieć 4 zamiast 3. Serwitorzy maja teraz system operacyjny Windows 8 i  musza rzucać kością co turę. Na 1 2 3 zacinają się i nie mogą się ruszać, strzelać czy szarżować. Nie jest wspomniane, że nie mogą wtedy pomagać przy naprawianiu. Kapłan nadal może naprawiać pojazdy siedząc w środku(czyżby StormFang z tym panem na pokladzie? :D)

Wolf Scauts - porażka tego kodeksu. Kiedyś nie zastąpieni, teraz.... ahhh szkoda słów. Stracili Behind Enemy Lines, co ma jednakże sowje uzasadnienie gdyż trzymając się FOC'a dostajemy bonus w postaci możliwości wejścia z rezerwy bez rzucani kością dowolnie wybranym modelem. Nigdy więcej nie zobaczymy ich z melta bombami. Możliwy upgrade jednego szczęśliwca na Sierżanta, on już może mieć melta bomby.  Nadal mogą mieć jedną broń specjalną. Stracili zasadę stealth. teraz musza dokupić camo cloaki za 2 ptk...

Lone Wolf -  Dzięki Ci imperatorze, że uchroniłeś  ten model!. nie zmieniło się praktycznie nic. Teraz  Lone wolfy nie zajmują slota w FOCu. Jeden Samotny wilk na każdego troopsa lub oddział Wolf Guardów. Ponadto nie ma już możliwości złożenia termosa z storm Shieldem i Chain Fistem... Szkoda, strasznie się namęczyłem. żeby złożyć te modele w takim zestawieniu. Storm Shield dla termosów jest za free. Myślę, że Lone Wolf Kowal z wilkami będzie nadal grywalną(teraz tańszą) opcją!

Dreadnought - 10 ptk w dół. W bazie ma Multi Melte zamiast Assult cannona za który nawisem mówiąc musimy dać 20 ptk...  teraz sprzężony H. Flamer  zamiast być free kosztuje 5 ptk. Ciekawa wydaje się być opcja Verenable (+25ptk) z tarczą i toporem (+25ptk). tarcza daje inva 3+ gdy walimy w Front Armour. Wyraźnie jest nam sugerowane, że wilcze Dredzie wolą się bić niż strzelać :D. Mam wrażenie, że zacznę nimi grać, głównie z racji klikatu jakim są teraz przesiąknięte oraz wyglądu nowego modelu.

Murderfang - Nowy bohater... 135 ptk.... za to co on ma w Wargearze i Zasadach Specjalnych to ja nie mam więcej pytań. Zresztą mówiłem o nim w ostatnim WD oczami Logana. On naprawdę jest mordercą...

Wolf Guard - Teraz podzieleni na dwa unity: termosów oraz power armourowców. Po co? Nie wiem :D
a)Power Armourowcy -  koszt bez zmian. Motor za 7 ptk!!! zamiast 35! Dobra alternatywa dla marnych szczeniaków na mortorach. Jump Pack za jedyne 3 ptk zamiast 25!!! Same rewelacje :D
b)Termosy -  cóż cena bez zmian  kowale tańsi o 15 ptk. Szpony w tej samej cenie. Cyclonka 5 ptk w dół, Assult Cannon 10 ptk w dół, H. Flamer 5 ptk w górę. Nie wiem czy to błąd w druku czy fakt, ale nie mają Drop Poda jako DT...

Arjac Rocfist - taniej! taniej o całe 55 ptk. Dalej może rzucać młotem S10 jednakże teraz Ap2 a nie 1
Tarcza daje Hammer of Wrath oraz inva na 3+. Nie zajmuje FOC'a jeżeli mamy wykupiony oddziął termosów. Zasada Czempion Grimnara teraz zmusza do wyzywania na challenga ale w zamian mamy wtedy przerzuty na hity. Myślę, że  fajny model stał się jeszcze fajniejszy :)

ShiftClawy - 5 ptk w dół. Koszt broni specjalnych bez zmian. Możliwy upgrade na sierżanta. AttackBike 5 ptk droższy. Nie możemy wszystkim kupić Melta Bomb... Wg mnie dużo lepsza alternatywa to Wolf Guardzi którzy za cenę 25 ptk( tyle co poprzenioedycyjne Szczeniaki na motorkach), sprawdzą się lepiej! Chociażby dzięki WS4 BS4.

Rhino - bez zmian

Razorback - 15 ptk w górę :( . Brak Helfrost cannona... miotacz ognia teraz za free, reszta 15 ptk w dół.

Drop Pod -  Może dokupić Locator Beacon  czyli w zasięgu 6 cali desant bez scatterki: ) Ciekawe! Czyżby Drop Spam? :D

Storm Wolf -  na jego temat się już naprodukowałem  tutaj :) . W skrócie cena jest adekwatna do możliwości. Fajny model, ale tylko jako Decicated Transport. Na Fastach szkoda mi by było slota.

Kawaleria Thunderwolfów - Na tym dexie wydaje się być kozacka zwłaszcza z nowym HQ - Haraldem. teraz 10 ptk w dół. Każdy może miec broń specjalną. Zasada Rending od Thunderwolfów jest przenoszona na broń jakiej używają jeźdźcy :D KOZAK!!! Szkoda, że swoich opchnałem na Ebayu ;(

Fenrisian Wolves - Canis już nie czyni z nich troopsów. Cyber Wilk droższy o 2 ptk. Teraz mogą kontrolować objectivy :D.

Sky Claws - 3 ptk w dół, możliwy upgrade na sierżanta za 10 ptk. reszta bez zmian. Są tańsi a nic nie stracili. Mogą być widywani na stołach częściej. Zwłaszcza na misjach Malestorm of War.

Land Speders -  były świetne , są świetniejsze. Tańsza o 15 ptk wyrzutnia rakiet. Assult cannon tańszy o 10 ptk. U mnie "must have" w każdej rozpisce w kombinacji melta-flamer  w ilości 2 sztuk.

Storm Fang - Podobnie jak ze Storm Fangiem już się o nim nagadałem. Mogę tylko dodać, że w zestawie z kapłanem żelaza może być fajny :D.

Long Fangi - Niegdyś fajna tania i mega grywalna jednostka :) Mam wrażenie że już taka nie jest. Nie możemy dzielić dowolnie ognia teraz dostaliśmy tylko zasadę Split Fire czyli jeden model wali w inny cel. Słabo! Miska teraz kosztuje 5 ptk więcej, za tak wyczekiwane rakiety przeciwpowietrzne dopłata w wysokości 10 ptk. Laser 5 ptk w górę. Plazma 5 ptk w dół. BRAK HELFROST CANNONÓW. Mogą mieć Wulf Guarda w termosie jednakże już nie wsadzimy mu na plecy Cyclonki... W  moim mniemaniu wypadają gorzej :(

Vindicator -5 ptk w górę, stracił bolter...

Whirlwind - taniej i to o całe 20 ptk. Mam wrażenie, że 3 takie zastąpią u mnie fangi w rozpiskach.

Predator - drożej o 15 ptk zz tym że działo laserowe jest tańsze o 20 ptk  Sponsony z Bolcami  o 5 ptk a z laserami o całe 20 ptk.

Land Raider - w każdej wersji bez zmian

Logan - cóż taniej, ale niewiele bo tylko 25 ptk traci zasady Living Legend i Great King. Słabo bardzo słabo... Zasada działania jego toporka bez zmian. Dostał Wannę to znaczy rydwnan za 70 ptk. Wydaje sę być fajną opcją po ruchu 12 cali ma inva na 4. Jak wybierzemy, że strzelamy do kierowcy równiez mamy inva na 4 od Blet of russ oraz save 2+. Rydwan daje dodatkowe 4 ataki w wlace wręcz z inicjatywą 5 siłą 5 plus Rending. To chyba te ThunderWolfy wtedy biją :P. Te ataki dają nam dodatkowy ruch Pile in. Podsumowując czariot za 320 ptk to chyba jakaś pomyłka :)

Great Company -  na koniec dostaliśmy formację . Dostajemy torszkę wolnej ręki przy dobieraniu eq do unitów z formacji. Dzięki tej formacji dostajemy oprócz bonusów z trzymania FOCa zasadę The Howl of Wolves co daje wszystkim unitom zasadę fear oraz Furious Charge dopóki Warlord żyje.

Sagi aka Warlord Traits

Nasze drogocenne Sagi zostały bezczelnie przerobione na Warlord Traity... Same nazwy się nie zmieniły zmieniło się trochę ich działanie.
1. Saga of Warior Born daje Warlordowi przerzuty na nieudane hity
2.Saga of Wolfkin daje wszystkim bestiom i kawalerzystom frakcji Space Wolves zasadę Stubborn w zasięgu 12 cali od warlorda wszystkie modele będące bestiami i kawalerzystami dostają Furious Charge
3.Saga of Beast Slayer daje zasadę Monster hunter
4.Saga of Bear daje FnP 6+ (chyba Eternal Waruior było lepsze ;D)
5.Saga of hunter Warlord ma Outflank i Stealth
6. Saga of Majesty w zasięgu 12 cali od Warlorda mamy przerzuty na nieudane Morale i Pinning

Generalnie moim skromnym zdaniem powyższe sagi są w większości słabe porównując np do tabelki Strategicznych z rulebooka. Cóż nie ma co narzekać cieszmy się z tego co mamy.

Relikty

Cóż dostaliśmy sześć reliktów:
1.Armour of Russ daje nam 2+/4++ oraz -5 do inicjatywy przeciwnika przy challengu(MEGA!!!) Koszt to 35 ptk. Myślę że to lepsza opcja niż pancerz termosa. Zwłaszcza jeżeli chcemy takiego kozaka wsadzić do oddziału w power armourach.
2.The Bite of Fenris To taki bolter  z dwoma rodzajami pocisków.
-Helwinter bolt   S4 AP5 (Rapid Fire, Helfrost)
-Flametide bolt   S5 AP4 (Rapid Fire, Ignores Cover)
Cena to 10 ptk. Wg mnie to było by fajne jako opcja dla Wulf Guardów, analogicznie do tego co mają weterani w innych zakonach :(
3.Black Death to borń do walki wręcz dająca +2S AP2 jest nieporęczna i daje zasadę Whirlwind of Death co znaczy ze dostajemy dodatkowe 3 ataki gdy w walce wróg ma przewagę liczebną. Cena to 25 ptk. Szkoda, że nieporęczna :(
4.Helm of Durfast daje przerzuty na hity dodatkowo model ma wtedy Ignore cover przy atakach strzeleckich. Koszt 20 ptk. hmmm sam nie wiem jedyne co mi przychodzi do głowy to kupić go np Battle Leaderowi i wsadzić do oddziału Fangów stojących za Aegisem. Gość wali sobie z Quad Guna i zdejmuje Jinka lataczom :)
5.Fangsword od the Ice Wolf daje +1S AP3 zasada Helfrost oraz Rending. Cena 25 ptk.
6. The Wulfen Stone posiadacz oraz jego unit mają furious Charge dodatkowo osoba która go nosi ma Rage. Cena 40 ptk. hmmm trochę drogo :(

Moce Psioniczne


Tak! Wilcze moce powróciły pod pseudonimem nowej dyscypliny nazywanej przez wilki Tempestas Discipline. Nazwy pozostały te same mechanika niektórych mocy też inne uległy modyfikacjom zgodnie z trendami 7 edycji. Do rzeczy!

Primaris Warp Charge1
Living Lightning - nadal S7, lecz już nie k6 strzałów a pewne Assult 3, dostał zasadę Shock która mówi, że za każdy hit z rezultatem 6 dostajemy dodatkowe 2 hity. Warunkiem jest, że nie są to Snap Shoty. Tutaj nasuwa mi się pytanie w jakim przypadku mogły by to być Snap Shoty... Jeżeli macie jakieś sugestie byłoby mi miło jak byście się nimi podzielili w komentarzach.
1. Storm Caller 
Warp Charge 1Cóż, moc ta daje zasade Shrouded czyli +2 do Cover Save, co na otwartym terenie daje nam cowsa na 5+. Lepsze w porównaniu do poprzedniczki która dawała jedynie cover na 5+. Możemy w ten sposób ulepszyć  covsa np motorkom  :D
2.Tempest's Wrath 
Warp Charge 1
W zasadzie działanie podobne jednakże teraz daje -1 do BS celu oraz ofiara traktuje każdy teren jako trudny. Ponadto jeżeli model miał zasadę Jum Jetpack, Jetbike Flying Monstrous Creature  Flyer lub Skimmer to niezwłocznie musi zdać test niebezpiecznego terenu. Fajne
3.Thunderclap 
Warp Charge 1 
Teraz to jest nova o statystykach:
12'' S3 AP- Assult 2k6
Fajne ale kiedyś było lepsze :) (miało 3k6 hitów i było pod nazwą Murderous Huricane)
4.Murderous Huricane 
Warp Charge 2
Teraz to witchfire o parametrach:
18" S4 AP- Assult Large Blast  Rending
Bardzo przyjemna moc, zwłaszcza zasada Rending może być przydatna!
5.Fury of the Wolf Spirits 
Warp Charge 2
W zasadzie to samo co było tylko trochę lepiej. Teraz to witchfire. Nadal mozemy użyć obu profili w dowolnej kolejności. Zwiększył się zasięg ponadto w obu przypadkach siła wzrosła o 1. Geri dostał Precision Shoot a Ferki jest assult 4 zamiast 3.
6.Jaws of the World Wolf 
Warp Charge 2
Czyli coś za co nas wszyscy nienawidzili na poprzednim deksie. Teraz powraca, ale jeżeli bym powiedział, że ze zdwojoną siłą to byłaby to przesada. Dalsze nazywanie tej mocy kreską mija się z celem bowiem nie jest to już tego typu moc. Teraz jest to Focused Witch Fire. Zasięg spadł do 18 cali. dalej ejst to test inicjatywy i dalej po jego oblaniu model jest usuwany z gry : "removed from play" a nie removed as casualities czyli tym razem nadal żadne savy nam nie pomogą. Monstra zdają ten test automatycznie...

FOC czyli Force Organisation Chart 

Jak dobrze wiemy 7 edycja oferuje nam dwa rodzaje złożenia rozpiski
-unbound czyli wsadzamy do rostera co nam sie żywnie podoba byle hajs się zgadzał
-battleforged czyli trzymamy się FOCa i mamy bonusy.
Nowy deks oferuje nam SZPECJALNY FOC dla wilków. Mamy w nim bowiem, aż dwa obowiązkowe sloty HQ, łącznie natomiast możemy mieć, aż SZEŚĆ. Wyczuwam Runek Spam :). Męczy mnie tylko jedno pytanie. Bowiem skoro mamy dwa OBOWIĄZKOWE sloty HQ to oznacza ze mamy dwóch Warlordów? I co za tym idzie dla każdego losujemy oddzielne Traity?
Wspomniane bonusy za trzymanie się FOCa w nowym deksie zapowiadają się nad wyraz obiecująco.
-Po pierwsze Primo dostajemy zasadę Jarl of Russ czyli możemy przerzucić rzut na Traity jak nam się spodoba.  To jest fajne!
- Po drugie Primo mamy Cunning of the Wolf czyli przed grą na każdy unit w naszym rosterze  rzucamy k6 na 6 ma on zasadę Outflank! jeżeli jest to Troops i ma w sobie Indepa to wtedy dostajemy tą zasadę na wynik 4+. Jak by tego było mało, w każdej turze możemy wprowadzić dowolnie wybrany unit z rezerw bez rzucania kością! BOSKO!!!

Tactical objectives
Generalnie to na 36 kart 30  z nich jest identycznych ze standardowymi kartami. Osobiście spodziewałam się jakiegoś większego szału, czytaj większego rozmachu, większej ilości tych kart. Cóż dostaliśmy tylko 6 sztuk... ale do rzeczy. numery 11 - 16 zostały zastąpione przez nasze specjalne objectivy. Szerzej się na ten temat wypowiem w filmiku który ukaże się niebawem.

Podsumowanie

Podsumowując wizualnie oceniam nowy podręcznik na ocenę celującą. Okładka Artworki, zdjęcia, opisy, grafiki. Wszystko to w kolorze na świetnym papierze kredowym. miodzio.
Jeżeli chodzi o zasady... Cóż odniosłem wrażenie, że kodeks został tak napisany, żeby gracze pobiegli do sklepu i kupili nowe modele. Zaznaczając, że nie tylko te nowo wydane. To co było świetne w edycji 5. teraz jest albo przeciętne albo po prostu słabe. Rzecz jasna są wyjątki jak np Rune Priesci, Grey Hunterzy, Lone Wolfy czy Land Speedery. Thunderwolfy których nie używałem z powodu ceny stali się tańsi i wręcz zdają się wymiatać! Blood Clawsy w tej edycji prawdopodobnie zamienią się miejscami z Grey Hunterami. Nie mówię, że poczciwe "Szaraki" znikną  ze stołów. Nadal wydają się być świetną opcją. Gracze półświatka 40k nie należący do Wilczej Braci za naszymi plecami cichcem liczyli, że Rune Prieści staną się nie grywalni. Śmiem przypuszczać, iż paradoksalnie na stołach zaczniemy widywać nie 3-4 Runków jak kiedyś a 5 czy nawet 6. Co  jest rezultatem ich stosunkowo niskiej ceny. Lone Wolfy głównie dzięki niezajmowaniu FOCa będą jeszcze częściej spotykane. Na pewno Wolf Priest będzie częściej widywany, jego FnP6+ na oddział brzmi kusząco, poza tym to całkiem fajny bohater jest. Możemy być pewni, że bohaterowie imienni będą znacznie częściej wkradać się do naszych rozpisek. Jeżeli chodzi o mnie mam zamiar dać szansę dreadnoughhtom. Już złożyłem sobie dwa jednego Murderfanga drugiego Verenable z magnesowanym toporem i tarczą. Wilki stały się bardziej mobilne, głównie za sprawą Storm Wolfa, tańszych Wolf Guardów na motorach i tańszych Sky Clawsach. Darmowe tarcze na Termosach zdają się być kuszącą ofertą, Boli jednakże brak Dropów w ich opcjach do wykupienia. Nowy latacz  na pewno nie będzie mógł na równi konkurować np z nekrońskim rogalem, jednakże zdaje się być całkiem mocny. Zagrałem nim jedną bitwę używając zasad z WD jeszcze na starym deksie SW i sprawił się wyśmienicie.
Rzadziej natomiast będziemy widywać Wolf Scoutów, a szkoda bo to bardzo klimatyczna jednostka. Z oczywistych powodów nie zobaczymy już w akcji Wulfenów... to jest wielki minus tego kodeksu. To był bardzo klimatyczny model.  Zwłaszcza, iż zbieram i maluje swoje wilki w klimacie 1 Kompanii Brana Redmaw'a której klimat jest oparty na Wulfenach.
Generalnie nie uważam, że nowy kodeks jest słabszy od poprzedniego. Jest po prostu inny. Zmusza po pierwsze do przełamania utartych schematów co urozmaici nam Wilczy Bracia grę a po drugie niestety do zakupów w moim przypadku całkiem kosztownych :). Przewertowałem tą książkę kilka razy i już potworzyły mi się chore wizje mega "zbustowanych" rozpisek, czy w rzeczywistości takie będą? Zobaczymy  w praktyce. Teraz po latach oczekiwania pozostaje nam tylko przetrzeć nowe szlaki, czyli grać grać i jeszcze raz grać!

Pozdrawiam Logan




Jak płacze Wulfen?

Smutna to dla mnie noc, podekscytowany oczekiwałem soboty, kiedy to w moje łapki ma wpaść nowy kodeks. Podczas, gdy dosłownie przed chwilą zobaczyłem to: przeciek... Śpiewnego hiszpańskiego języka nie znam(a szkoda), ale jak każdy obywatel internetu z google tłumacza korzystać umiem. Lingwista z niego żaden, ale mniej więcej zdania da rade zrozumieć. Na pewno pozwala zauważyć, że brakuje pewnych "rzeczy", które w poprzednim kodeksie były... Ja się pytam... gdzie jest wulfen...? Rozpaczliwie szukałem go na tych zdjęciach, ale w żadnej opcji do wykupienia nie było o nim nawet wzmianki. Zapłakałem i zawyłem do księżyca...
Pozdrawiam Logan...  Auuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!

White Dwarf issue 27 oczami Logana

Witajcie!
Nowy White Dwarf zawierający wiele newsów dotyczących Wilków nie mógł mi przejść koło nosa. Dorwałem go w swoje szpony i postanowiłem podzielić się wrażeniami.






StormFang / StormWolf oczami Logana

Winter is Comming! Wilki zbliżają się  wielkimi krokami. Już słychać ich mrożący krew w żyłach skowyt bojowy. W straży przedniej na szpicy zbliżają się StormFang oraz jego brat StormWolf przy akompaniamencie ryku silników odrzutowych. Jakie wrażenie wywarły na Loganie? Sprawdźcie sami...